Tf Wagon Restoration

General Gemini Chat
Forum for all gemini based chat & questions
phatty
Regular
Posts: 111
Joined: Sun May 20, 2007 5:41 pm
Location: TAMWORTH
Contact:

Tf Wagon Restoration

Post by phatty »

hey all driving home last night skippy jumped out of nowhere and onto my bonnet.. sad but im goin to fix it up and get it back on the road ASAP (mainly coz its my daily driver)

heres some pics..
I'll post up more as she is fixed up..


BEFORE:

Image
Image
Image






AFTER:







Image
Image
Image
Image

------------------------------------------------------------------

popped out the roof and started to strip it down after finding all the panels i need.. now deciding what i should paint it, im on a budget so either match in gold or go flat black so all the waviness of the roof and dints and s*#t don't show up.. dunno yet.. comment?

Image
Image



_________________________________________________






more photos, we stripped it back n s*#t.. more to come..
Image
Image
Image
Image









---------------------------------------------------------------------


now primed and ready to edge out, didnt get any photos but i shaved the bumper mount holes.. and cut all the rust and s*#t out.. shaved a few holes here n there and rolled all the guards..

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image




---------------------------------------------------------------------------







Hey all, all starting to go back together, we have a booth organised for saturday, post more up as they come... cheers.






Image
Image
Image





Got the booth.. Paint photo's...







Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Image
Image
Image
Image
Last edited by phatty on Thu Sep 03, 2009 7:27 pm, edited 7 times in total.
Project: G180w TD panno -SOLD to pay for the respray on the tf :'(
Daily: Granny TF Wagon - NOW RESTORATION PROJECT
strokemybone
Regular
Posts: 113
Joined: Wed Apr 09, 2008 10:03 am
Location: benalla, victoria

Post by strokemybone »

new bonnet lay down in the back and kick the roof up new front lights and a windscreen and your set.. sad to see it happen to another gem tho........ goodluck
Image
thanx tea gem your a champ
RedGemCoupe
Long Term Member
Posts: 1659
Joined: Fri Jul 11, 2008 7:53 pm
Location: Queensland SE

Post by RedGemCoupe »

X2 Good luck with the resto.

Lucky it didn't come through the windscreen and into the car. Dam things will kick the crap out of everything trying to get away. Although judging by the damage it doesn't look like this one would have been too good.

One of the brother's mates hit a horse in his GT Falcon and nearly got kicked to death.
Image
phatty
Regular
Posts: 111
Joined: Sun May 20, 2007 5:41 pm
Location: TAMWORTH
Contact:

Post by phatty »

only just realised i lost the badge off the grill.. lol damn it!
Project: G180w TD panno -SOLD to pay for the respray on the tf :'(
Daily: Granny TF Wagon - NOW RESTORATION PROJECT
GTX gem
Regular
Posts: 240
Joined: Tue Feb 26, 2008 6:45 pm
Location: maffra

Post by GTX gem »

good luck getting it fixed
got insurance?
Some say If you tune your radio to 88.4 FM you can actually hear his thoughts. All we know is, he's called The Stig.
phatty
Regular
Posts: 111
Joined: Sun May 20, 2007 5:41 pm
Location: TAMWORTH
Contact:

Post by phatty »

nah no insurance.. who insures gems? lol
Project: G180w TD panno -SOLD to pay for the respray on the tf :'(
Daily: Granny TF Wagon - NOW RESTORATION PROJECT
Gemi Coupe
Long Term Member
Posts: 4177
Joined: Mon May 23, 2005 8:33 pm

Post by Gemi Coupe »

post contents removed
Last edited by Gemi Coupe on Tue Oct 26, 2010 1:39 pm, edited 1 time in total.
IZU069

Post by IZU069 »

phatty wrote:nah no insurance.. who insures gems? lol
Shannons etc.
phatty
Regular
Posts: 111
Joined: Sun May 20, 2007 5:41 pm
Location: TAMWORTH
Contact:

Post by phatty »

oh hey peter lol
Project: G180w TD panno -SOLD to pay for the respray on the tf :'(
Daily: Granny TF Wagon - NOW RESTORATION PROJECT
Merko
Regular
Posts: 313
Joined: Fri Nov 18, 2005 4:53 pm
Location: Adelaide

Post by Merko »

Lame. Did you take revenge on the roo by feasting on its carcass?
IZU069

Post by IZU069 »

Of course there is also a private mob with an office here in Oz & one in Finland.
We'll buy - I mean, insure your engine and maybe a few other bits.
It's premium free, but it does depend on the engine. LOL!

The other bits require verification. Please post the offending roo to my Finnish office for inspection. :lol:
headstrong
Regular
Posts: 359
Joined: Thu May 24, 2007 8:33 pm
Location: putting my pets on facebook because i cbf paying them attention unless its online...

Post by headstrong »

slice the 2 hind 1/4's off the roo at the hip joints and take em home with you... skin em and start taking off all the meat and chop it up into small dice cubes.. cook it off with some mire poix (carrot celery onion) add some beef or chicken stock salt and pepper let it cook down until its thick.. make osme pie bases out of either short pastry or puff pastry and put the filling into the cases (remember to blind bake if your using puff pastry first).. put lids on and bake again fro 30 odd minute.. game pie is the best.... plus you hitting him in the car would have tenderised the muscles....
ChEeRs GrAnT resident chef
Scroll down for the meaning of life.
User avatar
Jonno
Korean Jesus
Posts: 2353
Joined: Tue Jul 25, 2006 5:28 pm
Location: Canberra. Where the Fast Geminis live
Contact:

Post by Jonno »

I feel your pain dude..
I hit one last night but no where near as much damage...
75 TX Coupe
GemiNats > https://www.facebook.com/GeminiNationals
Image
#TurboFamily #Geminats #Bucketship
YT: https://www.youtube.com/channel/UCPKSHb ... akJ04sOYjw
phatty
Regular
Posts: 111
Joined: Sun May 20, 2007 5:41 pm
Location: TAMWORTH
Contact:

Post by phatty »

Jonno wrote:I hit one last night but no where near as much damage...
yeah it sucks ay
Project: G180w TD panno -SOLD to pay for the respray on the tf :'(
Daily: Granny TF Wagon - NOW RESTORATION PROJECT
terra82
Regular
Posts: 324
Joined: Wed Jan 16, 2008 7:42 pm
Location: esk qld

Post by terra82 »

i hope you got out and made sure the kent was dead ay ....

i woulda fckn things its no wonder ppl shoot them
PROJECTS:
Td panelvan g200z



DAILY:
99series 3 vs commodore ute


ID RATHER BE A YOUNG DICKHEAD THAN AN OLD FART !
Post Reply